Comanda prajituri si torturi de casa la cel mai bun pret!

Prajituri de casa si torturi (cu frisca sau martipan), toate cu ingrediente naturale, diferite forme in functie de cerintele dvs! Preturi intre 30lei - 45 lei/kg, in functie de cerinte.

Pentru detalii si comenzi - Giorgiana 0765.395.616, Brasov.

duminică, 22 martie 2009

Prajitura cu crema de lapte

Reteta o am de pe site-ul Amaliei. De fapt este un tort cu lapte, dar pe care eu l-am modificat, l-am facut de fapt prajitura. Vineri, dupa 12 ore de munca nu mai aveam chef de torturi, insa asa de bine arata incat am zis ca trebuie neaparat sa il incerc indiferent ce va iesi la cat eram de obosita. Si a iesit "cremooos, ciocolatooos si pacatos" ( asa cum spunea Amalia ) :)

Ingrediente:
Pt blat
( tava de 28*40 cm )

  • 6 oua
  • 6 linguri de zahar
  • 6 linguri de faina
  • 1 pliculet praf de copt
  • 2 linguri de cacao
  • 2-3 linguri de apa calda

Pt crema de lapte:

  • 670 ml lapte
  • 70 gr amidon
  • 2 linguri de zahar
  • 1 ciocolata alba
  • 170 gr unt
  • 100 gr zahar pudra

Pt glazura 1:

  • 150 gr ciocolata cu lapte
  • 3 linguri de lapte
  • 1 lingura de zahar
  • 100 gr unt

Pt glazura 2:

  • 100 gr ciocolata cu lapte
  • 2 linguri de lapte
  • unt cat o nuca
Mod de preparare
Blat:
Se mixeaza ouala cu zaharul pana acesta se topeste. Se cerne faina si se amesteca cu praful de copt si cacaua, apoi se adauga treptat in ouale batute cu zaharul. Se adauga si apa. Se baga la cuptorul preincalzit pt 15-20 min. Acest blat este suficient pt a-l taia in 2.



Crema de lapte:

Se pun la fiert 570 ml de lapte in care se pune ciocolata alba ( la foc mic ). Intre timp se amesteca 100 ml de lapte cu amidonul si zaharul.

Atunci cand laptele da in clocot se reduce focul si se adauga amestecul de amidon mestecand in continuu. Se tine pe foc si se mesteca in continuu pana se ingroasa bine ( ca o budinca ff groasa ).

Se lasa sa se raceasca. Apoi se mixeaza untul cu 1 lingura de zahar si se adauga crema de lapte si se amesteca bine.










Glazura 1: Se pun toate ingredientele intr-un vas cu fundul gros si se incalzeste pana se obtine o crema. Se ia de pe foc si se lasa sa se raceasca. Apoi se mixeaza bine pana devine ca o spuma mai consistenta.

Glazura 2: Se topeste ciocolata cu 3 lg de lapte si unt. Se pune pe prajitura calda ( fie pe toata suprafata, fie un model inventat in graba ca al meu :) )

Mod de asamblare:

Se taie blatul in 2. Eu am insiropat un pic ambele parti. Am facut un sirop din 250 ml de apa, 2 linguri rase de zahar si 2 esente de vanilie. Apoi se pune jumatate din crema de lapte, glazura 1, cealalta jumatate de blat insiropata, restul de crema de lapte si glazura 2.

Se lasa la rece pana a 2-a zi. Nu am cuvinte sa va spun cat de buna este aceasta crema. Eu cu siguranta o sa o mai fac si pt blaturi simple, si cu o glazura deasupra...iese o prajitura delicioasa, rapida pt atunci cand ai pofta de ceva dulce si bun sau ai musafiri si nu ai timp sa stai prea mult in bucatarie. Imi pare rau ca nu am facut poze chiar la toate etapele insa era ora 11 si deja ma grabeam nu mai aveam rabdare, dar oricum o voi mai face si voi mai reveni cu poze.

Si o sectiune mai mult decat delicioasa:


2 comentarii: